"HOE HARDER JE GAAT, HOE SNELLER JE BRANDSTOF OP IS"

Iedere maand zijn er collega’s waarmee we een jubileum vieren. Timers die met ons meegegroeid zijn. Maak kennis met Melanie, onze Sales-raket. Al heeft ze wat dat betreft, hard gaan, ook wel het een en ander geleerd en ondervonden. Met een inspirerende quote tot gevolg. Lees haar verhaal hier!

Had je 5 jaar geleden gedacht dit jubileum te halen?  
Kan ik zeggen dat ik het had gehoopt, maar niet gedacht? Mijn start bij Timing had wat voeten in de aarde. Ik ben begonnen als intercedent op de vestiging in Assen, bij een mega ervaren collega, aan wie ik ontzettend veel heb gehad. De groei van de vestiging ging echter minder hard dan verwacht, dat resulteerde in een aantal pittige gesprekken met mijn toenmalige manager. Na een lange periode van zaadjes planten bij interessante bedrijven, konden we na een tijd beginnen met oogsten en daarna gingen we als een raket! Dat was gelijk de aanzet voor mijn huidige functie als Sales Executive.  

Wat maakt Timing in jouw ogen zo speciaal? 
Speciaal.. In mijn ogen is het speciaal dat een grote landelijke organisatie als Timing met meer dan 900 collega’s, toch kan voelen als een familiebedrijf. Een bedrijf waar je het met zijn allen doet, waar het MT dicht bij de operatie staat. Waar ik gewend was dat een MT zich alleen liet zien wanneer het niet goed gaat, komen ze hier ook langs om samen te vieren dat er successen worden behaald.  

Waarin onderscheid Timing zich ten opzichte van andere bureau’s of werkgevers?   
Timing kijkt verder dan alleen de output van je werk en is oprecht geïnteresseerd in hoe je tot de output bent gekomen. Heb je een creatief idee? ‘Probeer het maar’ is dan het antwoord. Fouten maken mag, ervan leren en het vervolgens opnieuw proberen. Iets wat ik bij eerdere werkgevers niet per se zo ervaren heb.  
Daarnaast is Timing inmiddels een grote landelijke organisatie en kent het de ontwikkelingen die daarbij horen. Toch zijn de lijntjes kort en kan je collega’s uit het hele land bellen om vragen te stellen. Bij Timing kan je jezelf niet alleen laten horen, er wordt ook écht naar je geluisterd.   

Welke uitdagingen zijn er op je pad gekomen?  
Wanneer ik terugkijk op mijn 5 jaar Timing lijkt het of het pad zichzelf heeft gelegd. Nadat de vestiging Assen groeide werd dat niet alleen lokaal, maar ook landelijk gezien. Ik werd gevraagd of ik Sales Representatieve wilde worden voor de regio Drenthe, om niet alleen in Assen als een raket te gaan, maar samen met de collega’s in Emmen en Hoogeveen ook daar de stijgende lijn voort te zetten. Daar lagen al veel lijnen door mijn voorganger, Jasper, van wie ik veel heb mogen leren. Toen hij doorgroeide en zijn rol als Sales Executive vrij kwam, was ook mijn volgende stap binnen Timing duidelijk en inmiddels ben ik ook alweer 2.5 jaar heel blij in deze functie!  

De uitdaging in de Sales binnen de uitzendbranche is om je te onderscheiden van de rest. Ik ben van mening dat je dat doet door zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven. Ik zie mezelf dan ook niet als een verkoper, maar als ambassadeur. Wanneer ik enthousiast ben over Timing, dan worden ze dat aan de andere kant van de tafel vanzelf ook .  

Op welke manier weet jij het verschil te maken?  
Het verschil maak je bij Timing niet alleen, dat maken we met zijn allen. Natuurlijk heeft ieder individu bij Timing zijn eigen soort input, maar juist al die verschillende invalshoeken maakt dat we samen het verschil kunnen maken.  

Waarvan heb je bij Timing het meest geleerd?  
Doseren, doseren en nog een doseren!  Dat werd al vrij snel duidelijk toen ik bij Timing kwam werken. In de presentatie die je aan het einde van je inwerkperiode geeft, kon ik dat gelijk naar voren laten komen. In dat jaar gingen we in Nederland op de snelweg van 130 km/u naar een max. van 100 km/u. Ik moest ook mijn voet van het gaspedaal afhalen en van 130 km/u terug naar 100 km/u. Want hoe harder je rijdt, hoe sneller de brandstof op is. Een mooi synoniem voor hoe ik naar mijn werkzaamheden kijk. Ook wanneer je 100 km/u rijdt kom je wel op je eindbestemming. Misschien zelf nog met wat brandstof over, dan kan je naast je werk nog wat leuke dingen doen ️. 

Hoe harder je rijdt, hoe sneller de brandstof op is

Is er nog iets dat je bij Timing wil bereiken of ambieert?  
In mijn rol als Sales Executive heb ik nog wel een aantal organisaties op mijn ‘verlanglijstje’ staan die ik in de toekomst graag aan Timing zou willen verbinden. Buiten dat hoop ik vooral nieuwe collega’s te kunnen inspireren en samen met hen te bouwen aan langdurige relaties met onze opdrachtgevers.  

27.08.2024
Share
Timing gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.