“HET IS EEN MOOIE UITDAGING OM LEERTRAJECTEN NEER TE ZETTEN VOOR DE VERSCHILLENDE BRANCHES”

Iedere maand zijn er collega’s waarmee we een jubileum vieren. Timers die met ons meegegroeid zijn. Ronny Linthorst is deze maand één van de jubilarissen. 12,5 jaar geleden stapte hij bij Timing binnen als intercedent. Inmiddels is hij ‘Projectmanager Opleiden Flexkrachten’. Dit is zijn verhaal.

Had je ooit gedacht dit jubileum te halen?
“Van tevoren niet.  Ik wist echt niet wat ik van de uitzendbranche en van Timing moest verwachten. Mijn eerste baan was in de autobranche. Ik heb hier een ontzettend leerzame tijd gehad en goede contacten aan overgehouden. Als ik daar weer binnenstap, voelt het nog steeds als thuiskomen. Mijn zwager werkt inmiddels ook bij mijn oud werkgever. Hij krijgt wel eens een exotische auto mee in het weekend. De boodschap is dan altijd: ‘Niemand anders mag hier in rijden, alleen Ronny.’ Na 5 jaar was ik toe aan  iets compleet anders. Inmiddels werk ik alweer 12,5 jaar bij Timing. Achteraf zijn de jaren voorbij gevlogen. Dit komt mede door de groei en ontwikkeling van Timing. Het is ontzettend gaaf om dat van dichtbij mee te maken en aan bij te dragen. Ik ben gestart als intercedent, vervolgens heb ik diverse sales functies gehad en sinds 2 jaar ben ik volledig bezig met de programma’s rondom opleiden flexkrachten. Doordat ik verschillende functies heb gehad, voelt het niet als 12,5 jaar.”

 

 

Wat houd je hier?
“Eerlijk gezegd was ik bijna weg geweest. Na vijf jaar in de functie van sales executive, ging alles steeds meer op de automatische piloot. De energie liep eruit en ik wilde niet wachten tot het vlammetje was uitgedoofd. Met Frank (red. Lettenboer, Commercial Director) had ik hier ook gesprekken over, maar ik was ook extern aan het kijken. Ik zat zelfs al ergens in de afrondende fase. Op de valreep kwam toen de interne functie voor ‘Projectmanager Opleidingen’ voorbij. Toen viel voor mij alles een beetje op zijn plek. Op het moment dat ik solliciteerde, stond het opleiden binnen Timing nog niet. Met opleidingen is veel winst te behalen. Het trok mij enorm om dit naar eigen invulling op te zetten, samen met mijn collega's. We hebben in relatief korte tijd mooie stappen gemaakt. Een teamprestatie waar ik heel trots op ben.”

Wat maakt Timing zo speciaal?
“Het is gewoon een fijne organisatie. Iedereen zit vol energie, heeft ambities en heeft dezelfde instelling. Ondanks dat de organisatie groot is geworden, blijft het persoonlijke altijd aanwezig, in alle lagen van de organisatie.”

Op welke manier maak jij impact?
“Ik sta echt achter opleiden. Door samen te bouwen aan een goed opleidingsprogramma, geven wij onze flexkrachten én klanten toekomstperspectief. Veel klanten hebben moeite om bepaalde posities te vervullen. Opleiden is daar een goede oplossing voor. Klanten ervaren dat ook met ons ‘operators opleidingsprogramma’. Daar ligt nu echt een goed fundament.”

Wat is nu je grootste uitdaging?
“Om vergelijkbare leertrajecten neer te zetten voor de logistiek- en transportsector en de callcenters. De opzet moet laagdrempelig zijn voor onze flexkrachten, zodat zij zich stapsgewijs kunnen ontwikkelen. Verder is het ook belangrijk dat het goed aansluit bij onze klanten.”

Wat heb je hier het meest geleerd?
“De tendertrajecten waren heel leerzaam. Ik kende het speelveld van de intercedent uit eigen ervaring en weet wat er nodig is voor een succesvolle samenwerking. Maar ik kende ook de valkuilen. Een tender begon ik altijd met een rondje op de werkvloer. Dan zie je de dynamiek van de organisatie en de hele structuur. Vanuit daar maakte ik altijd een blauwdruk met alle facetten in de samenwerking. Ik wist dan meteen wat we moesten doen voor een succesvolle samenwerking, op welke manier we dat het beste konden doen, maar ook wat we daarin verwachtten van de klant. Daardoor heb ik geleerd eerst goed het hele mechanisme bij een klant te leren kennen. Door zaken anders aan te vliegen, onderscheid je je op deze manier ook echt.”

Wat is het geheim van jouw succes?
“Ik pak zaken altijd aan op mijn eigen manier. Dat is uiteindelijk ook heel succesvol gebleken. Ik kijk niet teveel naar hoe anderen het doen, maar vooral naar ons eigen DNA en wat daarbij aansluit. Ook voor opleiden ga ik altijd eerst de werkvloer op. Zo zie je direct hoe de productie in elkaar zit en wat de moeilijkste dingen zijn. Ik wil zo’n organisatie goed begrijpen en haal ook altijd input op bij de klantteams. Dan heb je de situatie al gezien, voordat je het gesprek met de klant aangaat. Frank verwoordde het ooit op de volgende manier: als Ronny de eerste keer langskomt is het oké dat hij je niet direct omver blaast. De tweede keer denk je: ik kan eigenlijk niet om die jongen heen. En binnen een aantal afspraken vertrouw je volledig op hem.”

Waar ben je trots op?
De samenwerking met Vivera en de ontwikkeling die we daarin hebben gemaakt. Voordat we gingen samenwerken, werkten ze samen met vijf partijen en was er geen Inhouse dienstverlening. Dit hebben we vanaf nul opgezet. Inmiddels hebben we de volledige regie over Inhouse dienstverlening en verzorgen we ook een deel EU-services. Daarnaast is opleiden nu een structureel onderdeel van onze dienstverlening. Operators, Nederlandse taal, buddy trajecten voor een betere onboarding en begeleiding, om maar wat voorbeelden te noemen. Een mooi voorbeeld van partnership, waar we samen met onze klant en bevlogen collega's voor een succesvolle samenwerking zorgen. Overigens doe ik dit natuurlijk niet alleen, het is echt teamwork.”

Wat wil je ons nog meegeven?
“Blijf vooral naar jezelf kijken. Je hebt dat stukje regie in eigen handen. Als je het wil, zijn er bij Timing  altijd kansen om jezelf te blijven ontwikkelen. Laat gewoon zien dat je het kan en geef vooral aan wat je wilt. Maar blijf ook altijd dicht bij jezelf.”

26.05.2023
Share
Timing gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.