Iedere maand zijn er collega’s waarmee we een jubileum vieren. Timers die met ons meegegroeid zijn. Carlo Blaauw is deze maand één van de jubilarissen. Door zijn studie is hij enthousiast geworden over het vak en nu, 5 jaar later, is hij klantteam manager van de nieuwe vestiging in Roosendaal.
Had je 5 jaar geleden gedacht dit jubileum te halen?
“Ja en nee. Ik ben destijds begonnen bij In Person, dus dat ik nu bij Timing zit had ik van te voren niet bedacht. Maar ik ben wel iemand die graag ergens lang wil blijven werken. Ik had al vrij snel door dat dit vak mij wel zou bevallen en ben blij dat ik al zo lang voor Timing mag werken. Toen ik nog HRM studeerde, hadden we vanuit school de opdracht gekregen om de aanpak van een HR start up uit te schrijven. Daaruit ben ik een studentenuitzendbureau begonnen en ben ik echt van het vak gaan houden.”
Je bent onlangs klantteammanager geworden van een nieuwe MKB vestiging in Roosendaal. Hoe is dat gegaan?
“Klopt. Er zijn bij Timing de afgelopen tijd een aantal nieuwe MKB vestigingen geopend in regio’s waar nog veel potentie is. Ik kom uit een ondernemersfamilie en zocht iets wat ik mij eigen kon maken. De jaren hiervoor heb ik altijd Inhouse gezeten, waar ik begon als intercedent en uiteindelijk ben doorgegroeid tot teamlead. Als klantteam manager een nieuwe MKB-vestiging opstarten was voor mij echt de uitdaging waar ik aan toe was.”
Hoe vind je het tot nu toe, die overstap?
“De nieuwe vestiging was een uitdaging op zich, we zijn met een team van drie. Er moet veel geregeld worden, dingen lopen soms langs elkaar heen of we proberen het wiel opnieuw uit te vinden, dat hoort erbij. Ik vind het leuk om ermee bezig te zijn hoe we de markt in de regio kunnen vergroten. We zien het steeds meer tot een geheel komen en behalen goede resultaten.”
Je gaf net aan dat je van het vak bent gaan houden. Wat vind je zo mooi aan dit vak?
“Dat elke dag echt anders is. Je weet nooit van te voren hoe de week of dag eruit gaat zien, er gebeuren altijd onverwachte dingen. Dat maakt het leuk. Verder kun je ook echt het verschil maken, door er te zijn op momenten dat het er echt toe doet. Zowel bij de klanten als bij de flexkrachten. Als je net even een stapje extra zet, krijg je daar ook veel voor terug. Je zorgt er op die manier ook voor dat je de band goed houd met je klanten en flexkrachten, waardoor ze ook graag lang met je samen willen werken. “
Heb je daar een voorbeeld van?
“Ik heb een keer meegemaakt bij een klant, dat er brand was geweest in het pand. We hebben toen als team de mensen ontvangen met koffie, thee en koekjes. Daarbij samen met bijna de hele pool in het weekend overgewerkt om zo snel mogelijk weer up en running te zijn. We hoefden het niet te doen, maar wilden er graag voor de klant en de flexkrachten zijn en helpen waar dat kon. Zo ging een collega van een andere vestiging naar huis om een powerbank op te halen voor de directeur, zodat hij de hele dag bereikbaar kon blijven. Het zijn soms de kleine dingen en dat stapje extra waarmee je echt het verschil kunt maken.“
Wat maakt Timing zo speciaal?
“Je krijgt hier de ruimte. Je wordt hier eerder positief aangesproken op het feit dat je iets hebt geprobeerd, dan dat je negatief wordt aangesproken op iets wat minder goed uitpakte. Je hebt de vrijheid om eigen keuzes maken en fouten maken mag (tot op zekere hoogte natuurlijk). Er is op die manier veel ruimte voor zelfontwikkeling en daardoor durf je ook wat sneller risico’s te nemen. Je moet in dit vak soms echt creatief zijn in het bedenken van oplossingen. Ik heb bij Timing altijd de ruimte gevoeld om ‘out of the box’ te denken en buiten de lijntjes te durven kleuren, daar kun je mooie dingen mee bereiken.”
Wat is jou altijd bijgebleven? Iets dat je hebt gedaan of hebt meegemaakt bij Timing?
“Jaren terug had ik een flexkracht aan het werk bij een klant. Een arbeidsmigrant die z’n werk gewoon goed deed, niet per se opvallend. Iets in mij wist dat hij veel zou kunnen bereiken. Toen hij vroeg om meer te gaan werken, wilde ik daar iets mee doen. Ik ben toen in gesprek gegaan met de klant over de mogelijkheden. Die gesprekken moet je ook aan durven gaan en niet gelijk opgeven als je een keer nee hoort.
Ik heb hem uiteindelijk op een andere afdeling in kunnen zetten, waar hij zijn heftruckcertificaat kon behalen. Na een tijdje was hij een van de beste heftruckers. Vervolgens is hij doorgegroeid naar teamleider en werd hij later ook verantwoordelijk voor de export. Inmiddels werkt hij ergens anders en niet meer voor Timing, maar ik heb soms nog wel contact met hem. Hij is nu operationeel manager! Hoewel hij het zelf heeft doorgezet, vind ik het mooi dat ik hem daarbij heb kunnen helpen.”
Wat houd je hier?
“Bij Timing zijn er veel mogelijkheden voor zelfontplooiing en zelfontwikkeling. Als je iets anders wilt, wordt er echt met je meegedacht en gekeken wat er bij je past. Vorig jaar heb ik mijn eerste huis gekocht. Ook toen werd er met mij meegedacht, dat was heel fijn. Verder biedt Timing veel handvatten en structuur waar je dat nodig hebt.
Verder is Timing echt een grote familie. Ondanks dat we nu zo groot zijn geworden, is het ‘Timing DNA’ niet weg. De directie is heel benaderbaar, ook als je geen hoge functie hebt binnen Timing. Paul (CCO Timing red.) heeft ooit een keer voor me gezongen op mijn verjaardag! Margriet (CEO Timing red.) komt ook regelmatig langs op de vestigingen om te kijken hoe het gaat. Daarbij zijn de directors en managers, zoals Richard (Director New Business Timing red.), ook altijd bereikbaar voor hun team of collega’s om even te sparren en dat is erg prettig. Ze tonen echt interesse, de aandacht die je dan krijgt als team en als persoon zijn heel belangrijk. Op die manier zet je sneller dat stapje extra, omdat je weet dat het echt gewaardeerd en gezien wordt.”
Wil je nog iets meegeven?
“Ik kan Timing aan iedereen aanbevelen, zowel aan klanten als aan werkzoekenden. Timing onderscheidt zich echt in de branche en iedereen in de organisatie doet ertoe. Daarom ben ik ook trots op Timing als werkgever.”